Saturday, January 22, 2011

ADUH..AKU BENCI MIMPI

mimpi

(diam)

sudah terlalu lama aku rasa tidur2 aku tidak dijengah mimpi
letak sahaja kepala dibantal tak sampai 10 minit aku dah tertidur
sedar2 saja sudah menyeringai cahaya matahari menjongol di tingkap bilik aku
yang aku tahu tiap kali terjaga dari tidur,aku tak kan punya apa2 mimpi

kosong

memang kosong

mungkin pelik bagi orang lain tapi tidak bagi aku,agaknya sudah terlalu penat
tapi hujung isnin yang lalu
malam ketika tidur
aku teramat pasti aku bermimpi tentang dia...ya
tentang "mr.tall"

paginya aku bangun dengan bantal yang basah
dalam mimpi itu aku rasa betul2 hidup
jiwa aku tidak mati seperti sebelumnya
aku benci!

mimpi apa ini

aduh,aku benci
kalau boleh aku mau jiwa mati itu
keras,tak berperasaan.

(diam)

(capai rokok dan bakar)

(aku hembus asap dalam samar  lampu tidur)
(diam menghadap skrin)


sampai ke hari ini aku masih ingat tentang mimpi itu.
dan kerana mimpi itu juga, semakin kuat aku ingat tentang dia.
aku benci!!

aku takut untuk tidur
aku takut untuk bermimpi tentang dia
sebab di dalam mimpi dia ada,tak pernah hilang
realitinya dia tak ada lagi, setelah di ambilnya hati aku ini
di biarnya begitu saja,
memalingkan diri
lalu hilang
terus..terus...terus
dari hidup aku
nah dan sekarang aku yang tanggung segala rasa itu
dan yang pasti nya aku semakin rindu kan dia.


No comments:

Post a Comment