Saturday, January 15, 2011

SI INTERN OH SI INTERN

ini lagi cerita pasal "si intern"

aduh..
macam mana nak mulakan

hurm...

(tarik nafas)

"si intern" ni punya kisah
habis kecoh 1 office aku,semua gara2 identiti sebenar budak ini
aku memang dah tahu siapa dia masa mula2 datang interview...
tapi budak2 office aku yang lain tak tahu lagi masa tu
cuma bila dia start keje baru diaorang tahu..ni semua gara2.. si "mr know everything"
nak sorok kan dari diaorang tapi harap maaflah
budak2 office aku ni bukan nya buta mata

dia orang lebih celik dari "mr know everything"

kisahnya "si intern" ni transvestite
tapi tak mengaku
dia ni transvestite...
aku pun tak heran lah...sebab tu
hak engkau
diri engkau
dunia engkau
engkau yang bentuk diri engkau
bak kata kawan baik aku
"you are your own architect"
benar bak kata kawan aku

aku pun bukan prejudis
sebab aku pun punya kawan2 baik yang datang nya dari kalangan2 dunia engkau
aku selesa dengan mereka sebab mereka orang yang jujur bila berbicara

ok balik cerita tadi
lepas kecoh 1 office...timbul lah isu tak puas hati di kalangan budak2 ni
dekat si "mr know everything" dengan big boss
mana tak nya di ambil nye "si intern" ni
kata diaorang "hah dah kemaruk sangat nak jaga image company tapi tengok sampai buta agaknya mata dah tak kenal cokro ker cokri....image konon"

(cokro cokri tu bahasa urdu,bahasa rahsia kita orang)


mana tak nya aku pun masih ingat sampai hari ini
konon nak jaga company image
biasa lah company melayu yang tak terdedah dengan dunia luar
senang cakap tak berani "hidup" di luar kotak pemikiran
aku pernah kena sound dalam meeting depan semua gara2 rambut blonde aku
macam haram...
itu hak aku,personal tak ada kena mengena bila berambut blonde client takut dengan aku
tak bermakna bila berambut blonde aku tak boleh buat keje,
sedangkan selama yang aku tahu semua job yang di beri aku deliver on time.
itu belum lagi dengan aku yang datang keje dengan style aku sendiri
nah..semua gara2 aku tak pasal2 1 office kena pakai uniform
bodoh
gampang
aku rasa bos tak pernah tengok designer macam mana agaknya.

berbalik pasal "si intern"
tiap2 hari ada saja cerita tentang dia
aku malas sangat nak ambil tahu
sebab aku dah ditertanam dengan keje saja kebelakangan ini
tapi nak tak nak terpaksa saja aku tala kan telinga aku dengan bebelan kawan2 aku perihal
"si intern"

ada kawan aku yang seorang tu siap perhati kan dada "si intern"
tak cukup dengan tu boleh pulak ada yang perhati janggut yang ala2 malu nk tumbuh di muka "si intern"
mula nya aku tak perasan...entah macam mana bila aku terpandang baru aku nampak a'ah ada janggut lah baru nak tumbuh
heheh

(ketawa kecil dalam hati)

tapi yang paling aku tak tahan..
dan sampai sekarang aku rasa masih melekat image itu
tiap kali aku tengok muka dia mesti terbayang apa yang aku nampak
masa pagi2 sampai office "si intern" ni datang sapa aku...lepas tu entah macam mana dia suruh aku cium bau perfume burberry dia...
sekali dia angkat tangan amik baju terangkat tup2....adeh boleh pulak aku nampak bulu ari2 dia sampai ke pusat!!
sudah lah aku duduk terang2 lah aku nampak jelas
astagha...blur jap aku pagi2
masa tu rasa nak jer cakap.."noks tolong ler shave...tak pun buat bikini's wax...dah merimbun macam hutan hujan jer"

(adeh terbayang lagi image itu)

aku ingat apa yang aku dah nampak itu akan habis itu saja
rupanya esok itu
aku dengan kawan aku terpandang pulak ketiak dia yang berbulu lebat mak aihhhh!!
kawan aku dengan aku berpandangan dan kitaorang lari sebelum pecah ketawa dekat situ jugak
hahahahahahaha

(geleng kepala)

aduh ampun.berpakaian sudah macam perempuan dari kepala hingga hujung kaki
kalau benar nak jadi perempuan
tolong lah cukur semua tu...biar betul2 perempuan

.
jangan salah sangka aku bukan mengalakkan merubah kejadian allah..
tapi aku juga tidak menyokong hidup seperti "adik adik

No comments:

Post a Comment