Saturday, January 1, 2011

RAPUH DI JANUARI

JANUARI...mempasak kan hadirnya tanpa aku pinta

(diam)

entah kenapa aku tak sanggup mengadap tahun baru kali ini
jiwa aku melayang,
kaki aku tertanam di kerak bumi

(diam lagi)

aku masih lagi diamuk resah cinta yang ditinggalkan yang rasanya bagai semalam
jadi.
si dia mr.tall,aku panggilnya
tak pernah hilang dari ingatan aku..
entah mengapa
aku jadi terlalu rapuh sebab dia
ahhhhh...aku benci!!!

(menung jauh)

bodoh benar aku
masih sayang kan si mr.tall
sedangkan dia menhitung hari bahagia untuk diijab kabul kan dengan isteri pilihan hati pada bulan ini..
bodoh..
bodoh...

(diam mengelap airmata)

(diam lagi)

(menghela nafas aku sedalamnya)

aku perlu lepaskan nya pergi buat selamanya
kelat benar lidah aku untuk mengucap kan

( capai rokok dan bakarnya)
(menghela nafas yang tersekat...hurmmmmmmm....panjang lelah hela aku kali ini)

sememangnya aku perlu senyum untuk rasa putus kali ini..

No comments:

Post a Comment