Friday, January 28, 2011

PEREMPUAN OH PEREMPUAN!!

minggu ini memang minggu paling penat bagi aku
penat badan,
penat kepala otak,sampai sesak rimas aku rasa kan
arghhhhhh....

(menghela nafas yang tersekat sekat)

kerja yang tersedia terhidang tak perlulah aku ceritakan
sudah sememangnya pening memikirkan...
nak pula di tambah dengan masalah paling bodoh,sengal aku rasa kan
dalam masa yang sama.

kisahnya
pagi khamis yang lalu masa aku melayari laman sesawang, mukabuku aku
a.k.a facebook

aku terbaca status..bakal isteri  bekas ex aku dulu
N_ _   Z _ _ _ _ _ _ _ _ (MR.TALL) dh tidur ker?
lebih kurang macam itu lah bunyinya
uiks...
pelik pulak mata aku memandang skrin masa tu...betul ker yang aku nampak
atau mata aku dah rabun??sebab setahu aku, gelaran "mr.tall" hanya aku yang guna

hurm...
entah kenapa boleh pulak pagi itu aku terlintas nak membaca status perempuan itu
yang sebelum2nya

bagai terpaku mata aku membaca
yang paling aku terkejut dia boleh share url blog aku ini
nah...berbelas komen yang membalas.
wah terkejut aku tak pasal2 jadi bahan bualan di dinding rumahnya

waktu itu aku cuma bole tersenyum,sambil mengelengkan kepala


nah,aku bagi kamu semua baca.ini saja yang sempat aku copy


sapa cha yg di maksut kan ti masih baut hal lagi ke arjuna kau tu
22 hours ago · Like
Sashanur Ramadhan tp mr .tall tuh nk jd hak awk da..
xd can da die.hehe
22 hours ago · Like
Sweetie Scha xlh...ex diew thn 2009 dlu...die ssh nk lpskn mr.tall die niew...stil syg pai skg...pdhal bcinta 3bln cmtu jew...ble chat dgn mr.tall ni die akn ckp i miz u sgt2!!! evntoug da taw mr.tall ni dh de ikatan
22 hours ago · Like
Poet Eg saba ja lah cha
22 hours ago · Like
Sweetie Scha xtaw lh bang sy igt pngai laki je slalu xkire la pmpn 2 dh kwin ke dh tnang kew klu nk2 gk...tp klu xsngke lak pmpn pn de cmni..
22 hours ago · Like
Feika AdLan pompon tu terdesak kot..hahahah
7 hours ago · Like
Sweetie Scha xtaw la sbb tinted sgt kot ssh nk dpt laki.
3 hours ago · Like
Feika AdLan huhuhu,pompan tu msti tak laku...kakkakak
3 hours ago · Like
Alia Mohd Sallehhuddin dugaan & cobaan...
3 hours ago



dah abis baca...

(menghela nafas)
(diam)

perempuan oh perempuan
aku tak tahu apalah yang dah merasuk jiwa kamu
sampai mati2 ingat c "mr.tall" yang aku maksud kan itu bakal suami mu
aduhai kesian betul.
apa lagi yang engkau tak puas hati dengan aku
apa perlu nya engkau buat begini...
sebab takut?
aku rasa tiada apa yang perlu engkau takutkan sebab engkau lah yang "si dia" pilih bukan nya aku
dan yang pasti nya "si dia" sudah lama aku lepaskan pergi.
kenapa mesti harus engkau takutkan aku ini yang tak seberapa....atau engkau takut akan bayang2 sendiri??

hurm...

(diam)

sudah puas engkau menjaja nama aku di dinding rumah engkau
engkau palitkan segala yang jahat dekat aku
tapi aku masih tersenyum
membaca nya
tak cukup dengan itu ex aku,bakal si suami dia..turut melenting di hamburnya kata2 yang aku tak sangka keluar dari mulut dia..sememang buat aku bagai dicucuk seribu jarum terpaling dalam di jantung dan tiba2 disentap serentak....


semuanya..
sebab kononnya menulis tentang "dia" di facebook dan di blog aku
amboi...teramat pasti benar mereka berdua ini dengan siapa sebenarnya "mr.tall"

"mr.tall" itu boleh jadi siapa2,hanya aku dan kawan2 terdekat sahaja yang tahu.

kenapa tebal sangat perasan kamu berdua ini
dan kalau iya...betul sekali pun...
rindu aku itu hak aku..tapi aku bukan tolol sangat
merampas hak orang lain
mahu tahu kenapa,aku sudah merasa sakitnya..aku tahu bagaimana rasa itu..
katakan apa saja i've been there done that...and i think you won't even wanna been in my shoes.. if you know how hard just to have a walk in my shoes

apa yang aku tulis cuma lolongan isi hati aku,rasa aku,jiwa aku
yang tidak ada kena mengena dengan kamu berdua

(diam)

(diam)


tak apalah...bak kata abah
"biar orang buat kita,sakit kan hati kita.. tapi jangan sesekali kita buat orang, yang penting jangan ada sebesar biji sawi pun dendam dengan orang"
iya memang betul kata abah..


aku biarkan saja
aku biarkan hina makian perempuan itu pada aku
aku biarkan saja herdik ex aku pada aku 
aku biarkan saja mereka palitkan jahat itu pada aku.
sebab aku sudah cukup kebal untuk semua itu

tak mengapa biar semua nampak aku yang jahat 
biar jahat itu aku yang pikul...


No comments:

Post a Comment