Saturday, January 15, 2011

SINGLE AND MISSING SOMETHING

kelmarin aku berjumpa dengan kawan lama...secara tidak sengaja

tiba2 dia menanya kan soalan yang paling benci aku jawab
yang aku sendiri tak punya jawapan untuk itu

"sampai bila ko nak hidup single nih?takkan tak ada yang special kot
ker engkau nak sorok kan cik abang dari kawan2 ni?"

(hurm aku diam)

"ko ni tak nak hidup bahagia ker?"

(aku senyum sinis)

"ko tengok aku ni dah nak masuk anak no 4...ko janji dengan aku kalo aku pregnant g ko dh selamat kawen.takkan ko nak dapat anak bile ko dah tua wei..."

"tak merasa aku nasi minyak ko"

(nah bertubi tubi aku ditalakan peluru kata2 yang keluar dari mulut dia)
(aku senyum sinis lagi)

(diam,sambil menarik nafas paling dalam)
(diam lagi ..sebelum aku berkata kata)

"babe...dah abis ko tanya??kalah wartawan tabloid eh ko nih semenjak dah kawen...cuba ko tengok sebelah aku ni ada nampak tak aku berkepit dengan lelaki?tak kan...sebab aku memang tak ada siapa2.
lain lah macam ko DIA bagi engkau segalanya..kebahagian tak terhingga sekarang sebab DIA ada perancangan lain... yang ko tak tau...mana tau esok lusa ko dimadu kan ker.or kena cerai ker.agak2 ko leh tau? tak sesenang itu..tak kan....sama lah macam aku bukan nya aku tau kenapa aku sampai sekarang tak kawen lagi..DIA je ada jawapan untuk hidup aku"


tergamam kawan aku dengan jawapan aku

(senyum puas)
nah rasakan peluru yang engkau talakan pada aku tadi
aku pulangkan kembali.bukan sengaja mau menyakitkan hati kawan aku yang seorang itu.tapi...
lewat kebelakangan ini mulut aku lancang berkata kata
terlalu defensive terhadap diri aku sendiri.pantang dicuit
mau ada saja yang bakal di hambur dengan kata2 bisa aku
jangan marah kan aku jikalau aku terlalu sinikal sebab masa lampau aku mengajar aku untuk hidup,sebab
hati aku sudah puas di ronyok dek lelaki....

aku bosan
bila tiap kali ketemu teman lama terus saja diajukan soalan yang sama berulang kali
aku rasa seperti mendengar pita record yang rosak
bingit gegendang telinga aku!!

(diam)

ini pengakuan dari aku,
yes LONELINESS DOES KILL,especially seeing your friends and relatives getting married one by one, have their own family and noticing that your buddies no longer have time to be with you anymore..

bukan tidak cemburu pada mereka
bohong
aku bukan patung yang tidak punya jiwa,bukan tidak merasa apa itu sunyi
aku terlebih tahu rasa itu
terkadang ingin punya rasa dimiliki
terkadang ingin punya rasa berkongsi dengan orang yang kita sayang.
tapi takdir percaturan hidup aku di masa sekarang menyuruh aku hidup sendiri.








kalau orang pandang aku sekarang mereka boleh kata aku punya segalanya,yes
i may have everything,from career but everytime when i try to close my eyes,there something missing...
someone special to love and care for...

No comments:

Post a Comment